dijous, 25 d’agost del 2011

QUI SOM?


Hola a tots i totes , ens presetarem: nosaltres som la gent de l'escoleta Municipal Huialfàs. Ara vos contarem un parell de cosetes de l'escola; la nostra manera de fer feina, coses que trobam necessari que conegueu si finalment decidiu dur el vostre infant aquí.

Partim de la base que els infants de 0 a 3 anys són capaços!! Per això uns dels punts forts amb els que creim és amb la seva autonomia. Poder fer les coses per si sols, tardin el temps que tardin! Creim també amb les activitats de la vida quotidiana: les coses que realitzam cada dia de dins i defora de l’aula van encaminades a aconseguir que tots ells arribin a fer cosetes ells tots sols.

QUÈ FEIM?

Els nadons:
Aconseguim arrossegar-nos pel terra fins a arribar l'objecte que volem.
Començam a menjar trossets.
Iniciam els primers jocs: panera dels tressors i jocs de falda.

Els infants d'1 a 2 anys:
Aprenem a esperar el torn.
Ens posam i ens llevam el baberall tots sols.
Ens arromangam i ens rentam les mans.
Començam a baixar-nos i pujar-nos els calçons.
Menjam tots sols amb la cullera i amb la forqueta.
Iniciam les primeres relacions socials: ens barallam.

Els infants de 2 a 3 anys:
Passam de barallar-nos a demanar les coses.
Feim pixos i caques al water sense ajuda.
Ens mocam.
Ens posam i llevam les sabates.
Conversam cada dematí al “bon dia”

COM HO FEIM?


Funcionam per projectes: tenim diferents projectes amb els quals feim feina cada dia:
Projecte de patis
Projecte de psico
Projecte de conèixer l’entorn
Proj de manipulacions i experimentacions
Projecte de Tallers familiars i molts més

I feim sortidetes. Al principi són molt curtes: anam a veure els amics de l’aula del costat, a jugar al pati d’allà deçà o a veure les cuineres que fan per dinar; però més envant ja començam a sortir de l’escoleta ben agafats a la corda i anam a la placeta d’aquí davant, al campet d’aquí darrera a veure les margalideres i, fins i tot, arribam a la Plaça!!!

I feim manipulacions de coses noves i coses conegudes: tocam i així coneixem materials nous o materials que si que coneixem però que mai hem tocat. Jugam amb farina i pasta, amb confitura, amb pintura, amb verdures i experimentam amb aigua i amb colacao!!! I ens embrutam molt i per això ens posam una bata!!

I totes aquestes coses ho aconseguim gràcies a la col.laboració de les famílies. Per això vos volem per aquí. Volem que vengueu a ajudar-nos el dia que feim risses, bunyols o espinagades. Volem conèixer tota la família i feim tallers familiars on podeu venir tots a passar una estoneta i a berenar. També podeu venir a passar el dematí amb nosaltres: a contar un conte, a fer una coca de trempó, a cantar o a fer el que volgueu.

Això és tot!! Quina feinada!!

MATERIAL CURS 2011 - 2012


Hola famílies!!
A continuació vos oferim el llistat del material pel curs 2011 -2012.

RECORDAU QUE TOT EL MATERIAL HA DE DUR EL NOM POSAT!

Per l’aula:

1 coixí per asseure’ns a l’estora.
Un talaquet gros de tela amb cordeta per tancar, per dur els berenars MOTXILES NO.
Una muda de roba completa marcada.
2 baveralls grossos amb elàstic pel berenar.
Aigua i galletes: cada mestra explicarà com.
1 paquet de tovalloletes.
1 paquet de bolquers (tan sols els infants que en portin).
1 bata per els dies de les manipulacions.

Pel menjador :

2 baveralls grossos amb elàstic.
1 paquet de tovalloletes.
Pels infants de 2-3 anys: un raspall de dents i un tassó de plàstic.
Els infants que emprin el servei de guarderia de tarda han de dur un altre paquet de tovalloletes per l’ higiene de la tarda.
Per fer la migdiada heu de dur un llençol pels mesos de més calor i una manta pels mesos de fred; i si el vostre fill/filla utilitza coixí o objecte afectiu també ho podeu dur.


Per les activitats:

1 fol ple de fotos tamany carnet. Fotocopies.
6 fotos tamany 10 x 15 de l’infant fent qualque activitat i millor si són diferents.
1 foto de família, tamany fol. Fotocòpia
1 foto de família 10x 15 comentada
1 tela d'1.5 metres de qualsevol tipus de material, llisa o estampada...
Material pel joc heurístic i panera de tresors.